Dünya genelinde geliştirilen tüm oyunların en göreceli
özellikleri arasında oyun içi görüntüler ve animasyon özellikleri yer alıyor.
Bu hafta bu konu ile ilgili Yeti İnteraktif firmasının animasyon bölümü ile
ilgilenen Mete Fisunoğlu ile görüştük.
Animasyon, herhangi bir oyunun çok ya da az satılmasında
en önemli etkelnerden bir tanesi. Peki animasyon kullanımında Türk oyun
geliştiricileri ne durumda, diğer devletlerdeki oyun geliştiricileri ile
kıyaslamada ne tür eksiklik ya da artı yönleri var. Bu konuda Yeti
İnteraktif’den Mete Fisunoğlu'nun görüşlerini aldık.
![]() |
Animasyon aşamasından bir görüntü |
‘’Oyunun
türüne göre değişiklik gösterir’’
Animasyonun bir oyun için ne derece önemli olduğunu
sorduğumuz Mete Fisunoğlu, ‘’Bir oyunda animasyonun önemi oyunun türüne göre
değişebilir ancak en kötü oyunu bile çok iyi aimasyon özelliklei iyi hale
getirebileceği gibi, en iyi oyunları kötü animasyonlar zevksiz hale
getirebilir. Bu açıdan animasyon oyundaki en azından görsel kalite,
oynanabilirlik ve oyun mekaniği maddeleri kadar önemlidir.’’ ifadelerini
kullandı.
‘’Animasyonları
platformlardan bağımsız olarak düşünmeliyiz’’
Görsel kalite ve oynanabilirlik öğelerine vurgu yapan
Fisunoğlu, Animasyon özelliklerinin oyun platformlarından bağımsız bir şekilde
ele alınmasını vurguladı. Mete Fisunoğlu, ‘’Platformdan bağımsız olarak oyunun
türüne göre düşünmek gerekir. Ancak matematiksel olarak bakarsak, mobil
platformlar daha optmize olması gerektiği için ağır animasyon dataları
yükleyebilir, daha basit animasyonlar kullanılabilir. Mobil platform oyunları
nispeten daha ucuz olduğu için yapım maliyeti üzerinde düşünerek de
animasyonlar daha az kullanılıyor denilebilir.’’ dedi.
‘’Türkiye’de
yeteri kadar yatırımcı yok’’
![]() |
3D Animasyon yapım aşamasından bir görüntü |
Yurt dışı ile kıyasla Türk oyun geliştiricilerinin eksik
olduğunu söyleyen Fisunoğlu, ‘’Türk oyun yapım şirketlerinin eksik yönleri,
yurt dışındaki şirketler kadar iyi oyun yapamamaları tabii ki, ancak bunun
nedeni, Türkiye’de bu pazarda doğru ve yeterli yatırımcılar bulamamaktır.
Ayrıca son kullanıcıların para ödememe eğilimi de bunu etkiliyor. Artısı, kültür
ve tarih zenginliğimiz olması. Fakat, bu kültürü yeniçeri oyunu görmek çok büyük
bir hata bence’’ şeklinde konuştu.
‘’Animasyon
en çok simülasyon oyunlarında zor’’
Animasyon ve görsel özelliklerinin hangi oyun tarzında
daha çok zor kullanıldığına dair sorduğumuz soruya da net bir şekilde cevap
veren Mete Fisunoğlu, ‘’Elle yapılan animasyonları düşünürsek simülasyon
oyunları için daha zordur, yani futbol ve gerçekçi savaş oyunları gibi. Ama bunu
mo-cap ile yakalayıp kullanmak işi kolaylaştırmış. 2D Animasyonlarda ve kemik,
kas ve mimik gibi detayların daha çok anime edilmesi gereken karakterlerde
animasyon zorlaşır. Yani daha çok objenin hareketi ve etkileşim (saça bağlı
başka bir animasyon objesi veya iki karakterin birbiri ile fiziksel etkileşimi)
daha zor yapılır.’’ şeklinde sözlerine devam etti.
‘’3D
yeteri kadar iyi kullanılıyor’’
Yeni nesil teknolojiler ile günümüzde farklı konuma gelen
oyun sektöründe 3D kullanımı da çok gelişti. Bu konu ile ilgili Mete Fisunoğlu,
‘’Mo-cap tekniklerin gelişmesiyle bence yeteri kadar iyi kullaılıyor. Artık
mimiklerimizin cildimizde yarattığı kırışıklıklara kadar animasyon
yapılabiliyor. Ayrıca fizik motorları da kullanıldığı için animasyon günümüzde
çok ilerlemiş durumda’’ ifadelerini kullandı.
Haber: Ahmet Turna
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder