2 Nisan 2014 Çarşamba

Medya'da oyun gezintisi: Oyungezer


Türkiye’de 2000’li yılların ortasından itibaren gelişim gösteren oyun sektöründe bu hafta, oyun sektörüne dolaylı yoldan katkı sağlamaya çalışan medya kısmını inceledik. Bu alanda, Oyungezer Editörlerinden Furkan Faruk Akıncı’nın görüşlerini aldık.

Oyungezer Dergisi
Faruk Akıncı, 1992 yılından beri aktif bir dergi okuyucusu ve daha sonrasında sıklıkla takip ettiği Level dergisinde çalışma fırsatı bulmuş. Günümüzde Oyungezer dergisinin editörlüğünü yapıyor. Faruk Akıncı, Türkiye’de oyun sektörünü ele alan medya ile ilgili şunları ifade ederek sözlerine başladı: “Ben bir oyun medyası tüketicisiyim. Bu işlerle yaklaşık 22 yıldır ilgiliyim. İlk yıllarda okur olarak sıkı bir takipçiyken daha sonra sıkı bir okuyucusu olduğum Level dergisinde yazma fırsatı buldum. Eğer Türkiye’deki oyun dergileri hakkında konuşacak olursak kesinlikle şunu belirtmeliyim ki bu tür dergiler Türk gençliği için çok önemli bir yere sahip. Bunun başlıca nedenlerinden biri de oyun dergilerinin alternatif bir kültür oluşturmasıdır. Bilim Kurgu ve Fantastik Edebiyat gibi türlerin okuyuculara bu tür oyun dergileri tarafından yansıtıldığı düşüncesindeyim. Günümüzde, oyun dergileri isminin ‘Oyun’ olmasından dolayı yanlış anlaşılır bir halde. Oyun dergilerinin amacı insanlara oyunları doğru anlatmaya çalışır.

“Hoşumuza giden yayınlar yapıyoruz”

Oyungezer dergisinin yayın politikası diğer oyun dergi ve sitelerine oranla biraz daha farklı. Dergiyi okuduğunuz zaman oyun harici birçok alanda haberler görmeniz mümkün. Örneğin, Müzik, Sinema ve Edebiyat gibi konular derginin büyük bir bölümünde yer alıyor. Bu konuya da değinen Faruk Akıncı, “Biz oyuncular farklı karakterlerde insanlarız çünkü oyunu yorumlarken farklı disiplinler ile de ilgili olmamız gerekiyor. Örneğin, bir oyunun içinde kullanılan grafiklere kadar birçok alanı incelememiz gerekiyor çünkü bu disiplinler oyun için kullanılan alanlar. Bunların dışında bizim hoşumuza giden ve okuyucumuzun etkilendiğini düşündüğümüz birçok dalda haber yapıyoruz ve bundan da gayet memnunuz. Okuyucularımızdan bize gelen geri bildirimler de bizi tatmin edecek düzeyde” ifadelerini kullandı.

Furkan Faruk Akıncı, Bosphorus Hotel Barbaros'da bulunan ofisinde
Korsan yazılımlar oyun sektörünün gelişmesini engelledi”

Oyungezer Editörü Furkan Faruk Akıncı, Türkiye’de oyun sektörünün gelişimi ile ilgili olarak; “2007 senesinden önce daha yavaş ilerleyen bir sektör vardı ve bunun bence en büyük nedenlerinden biri de korsan yazılımlardı. Bu yazılımlar oyun sektörünün gelişmesini engelledi diyebilirim. Tabii bir de orijinal yazılımların vergi yükü de fazlaydı bu da oyun geliştirici firmaların bir adım geride kalmasını sağladı.” dedi.

“Türkiye’de rekabetten bahsetmek zor”

Oyun geliştirme anlamında birbiriyle rekabet içinde olan firmaların yanı sıra medya alanında da belirli bir rekabet var. Merlin’in Kazanı, Level ve Oyungezer dergileri birbiri ile dolaylı olarak bir rekabet içerisinde. Peki bu durum oyun sektörüne olumlu anlamda yansıyor mu. Bu konuyu da değerlendiren Akıncı, “Rekabet dediğim şeye yurt dışı ölçeğinde bakmamız gerekiyor. Bu şekilde baktığımız zaman da Türkiye’de medya anlamında bir rekabetten bahsetmenin zor olduğunu görüyoruz. Tabii, Türkiye’de de belli başlı köklü internet siteleri ve dergiler ver örneğin Merlin’in Kazanı, Level ve Oyungezer gibi fakat bu tür dergi ve internet sitelerinin kemikleşmiş okuyucu kitleleri var siz ne yaparsanız yapın o okuyucu kitlesi sevdiği ya da hoşlandığı platformlara yönelirler. Özetle şundan bahsetmek gerekiyor, bir dergi ya da internet sitesi kapandığında başka bir dergi okuyucu kazanmaz. Buna şahit olduk. Genel itibariyle olaya biraz daha farklı yaklaşırsak, dergi ve internet sitelerini birbirinden ayırmak gerekiyor çünkü internet siteleri içerik anlamında dergilere oranla daha zayıf bir konumda. Dergiler hazırlanırken her sayfası özenle düzenlenir, yazılar düzenlenir ve okuyucuya hitap eden görseller daha özenle seçilir. Teoride belli bir rekabet olmamasına karşın bu tür detaylar rekabetin boyutunu belirler ve genelde de baktığımız zaman dergiler daha fazla okuyucuya hitap eder.” şeklinde konuştu.

“Türkiye’de üretilen her oyunu destekliyoruz”

Oyungezer Editörü - Furkan Faruk Akıncı
Son olarak Oyungezer dergisinin yayın politikasından bahsedelim. İlk bakışta Oyungezer dergisi daha çok yurt dışında geliştirilen oyunlar hakkında haberler yapıyor ya da yurt dışı bazlı oyuna dair haberler yayınlıyor gibi görünse de Faruk Akıncı buna karşı çıkıyor. Oyungezer Editörü Akıncı, “Ben buna pek katılmıyorum. Tabii ki, yabancı oyun firmalarının geliştirdiği oyunlar Türkiye’de daha çok tercih ediliyor fakat bu demek değildir ki biz Türkiye’de yapılan oyunlara destek vermiyoruz ya da onların sorunlarına değinmiyoruz. Türkiye’de geliştirilen her oyunu destekliyoruz ve bundan sonra da desteklemeye devam edeceğiz. Fakat biz de durum biraz farklı. Türkiye’de bizim dergiyi ve beni takip eden okuyucular benim Metal Gear Solid (Aksiyon-Macera türünde Video Oyunu) hastası olduğumu bilirler ve bir sonraki hafta bu oyun ile ilgili ne yazacağımı merak ederler. Bu tür parametreler de bizim yayın politikamızı elbette ki etkiliyor.” şeklinde sözlerini sonlandırdı.

Haber ve Fotoğraflar: Ahmet Turna

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder