Nowhere Studios oyun geliştirme şirketi, Monochroma adlı
oyun ile Türkiye’de ilk kez konsol platformuna oyun çıkarmaya hazırlanıyor
![]() |
Monochroma oyunu demo görüntüsü |
Yıllardır Personal Computer, Mobil Cihazlar ve çeşitli
platformlara oyun geliştiren Türk oyun geliştiricileri, bu kez hedef büyülterek
konsol platformuna da oyun çıkarmaya hazırlanıyor. Nowhere Studios oyun
yapımcılarından Burak Tezateşer ile çıkaracakları oyun ve genel itibariyle
konsol oyun geleneği hakkında konuştuk.
“Asıl
hedefimiz Bilgisayara çıkarmaktı”
Monochroma adlı oyun ile ilgili bilgiler veren Tezateşer,
oyunun asıl çıkacağı platformun Bilgisayarlar olacağını söyledi. Başarılı
olunması durumunda hedef değiştireceklerini de belirten Burak Tezateşer,
“Aslında oyunu geliştirme aşamasında iken hedefimiz Bilgisayar platformuna
çıkarmaktı. Bu hedefimiz de sapma yok ama Xbox için de çalışmalarımız sürüyor.
Büyük bir ihtimalle konsol platformunda da çıkartacağız.” ifadelerini kullandı.
“Tecrübeli
insan kaynağı eksiğimiz var”
Bir oyunun sıkıntısız bir şekilde geliştirilme
sürecindeki en önemli etkenlerden biri hiç kuşku yok ki tecrübeli insan
kaynağı. Nowhere Stduios oyun yapımcılarından Burak Tezateşer de bu eksikliğin
yaşandığını belirtti. Burak Tezateşer, “Oyun geliştirme anlamında tecrübemiz
yoktu. Bu işi kendi çabalarımız sayesinde bireysel bir şekilde öğrenme yolunu
tercih ettik çünkü bunu bize öğretecek insan kaynağı yoktu. Aslında, Türkiye’de tecrübeli insan kaynağı
da yok. Bu yüzden oyun geliştirme sürecinde bu tür tecrübe eksikliği bizi biraz
yavaşlatıyor.” şeklinde konuştu.
“En
büyük sıkıntı maddiyat”
Nowhere oyun yapımcısı - Burak Tezateşer |
Türkiye’de büyük bir risk alıp konsol platformuna oyun
çıkarma aşamasında olduklarını belirten Tezateşer, “En büyük sıkıntımız
maddiyat. Konsolların bizden büyük beklentileri var. Biz de çok büyük bir risk
aldık ve bu işe girmeye karar verdik. Ama sorarsanız şimdi ki aklım olsa
hayatta böyle bir şeye kalkışmazdım. Bu denli maliyetli olacağını bilmiyorduk.
Bununla beraber bahsettiğim gibi tecrübe eksikliğimiz de var tabii. Bizim basit
olarak gördüğümüz 3 boyutlu bir oyun ya da bir Puzzle oyununun bile ciddi
testing (Oyun çıkarılmadan önceki kontrol merkezi) aşamaları var.” dedi.
“Devlet
desteği var”
Türkiye’de oyun geliştirmenin avantaj ve dezavantajlı
yönlerinden de bahseden Burak Tezateşer, “Bence Türkiye’de oyun geliştirmenin
en avantajlı yönü ucuz iş gücü olması. Yurt dışına gittiğimiz de gördük ki, San
Francisco’da bizim ayırdığımız bütçelerin 3-4 katı var. Bunun dışında devlet
desteği de var tabii. Dezavantaj olarak da şirketlerin tecrübeli elemanları
elinde tutaması diyebiliriz. Bu bir oyunun geliştirilme aşamasında en önemli
detaylardan biri bence.” şeklinde konuştu.
Haber: Ahmet Turna
Kamera: Emrah Topcu
Haber: Ahmet Turna
Kamera: Emrah Topcu
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder