22 Nisan 2014 Salı

TÜRKİYE'DEKİ İLK KONSOL OYUN GELİŞTİRİCİLERİ: NOWHERE STUDİOS


Nowhere Studios oyun geliştirme şirketi, Monochroma adlı oyun ile Türkiye’de ilk kez konsol platformuna oyun çıkarmaya hazırlanıyor


Monochroma oyunu demo görüntüsü
Yıllardır Personal Computer, Mobil Cihazlar ve çeşitli platformlara oyun geliştiren Türk oyun geliştiricileri, bu kez hedef büyülterek konsol platformuna da oyun çıkarmaya hazırlanıyor. Nowhere Studios oyun yapımcılarından Burak Tezateşer ile çıkaracakları oyun ve genel itibariyle konsol oyun geleneği hakkında konuştuk.

“Asıl hedefimiz Bilgisayara çıkarmaktı”

Monochroma adlı oyun ile ilgili bilgiler veren Tezateşer, oyunun asıl çıkacağı platformun Bilgisayarlar olacağını söyledi. Başarılı olunması durumunda hedef değiştireceklerini de belirten Burak Tezateşer, “Aslında oyunu geliştirme aşamasında iken hedefimiz Bilgisayar platformuna çıkarmaktı. Bu hedefimiz de sapma yok ama Xbox için de çalışmalarımız sürüyor. Büyük bir ihtimalle konsol platformunda da çıkartacağız.” ifadelerini kullandı.


“Tecrübeli insan kaynağı eksiğimiz var”

Bir oyunun sıkıntısız bir şekilde geliştirilme sürecindeki en önemli etkenlerden biri hiç kuşku yok ki tecrübeli insan kaynağı. Nowhere Stduios oyun yapımcılarından Burak Tezateşer de bu eksikliğin yaşandığını belirtti. Burak Tezateşer, “Oyun geliştirme anlamında tecrübemiz yoktu. Bu işi kendi çabalarımız sayesinde bireysel bir şekilde öğrenme yolunu tercih ettik çünkü bunu bize öğretecek insan kaynağı yoktu.  Aslında, Türkiye’de tecrübeli insan kaynağı da yok. Bu yüzden oyun geliştirme sürecinde bu tür tecrübe eksikliği bizi biraz yavaşlatıyor.” şeklinde konuştu.

“En büyük sıkıntı maddiyat”

Nowhere oyun yapımcısı - Burak Tezateşer
Türkiye’de büyük bir risk alıp konsol platformuna oyun çıkarma aşamasında olduklarını belirten Tezateşer, “En büyük sıkıntımız maddiyat. Konsolların bizden büyük beklentileri var. Biz de çok büyük bir risk aldık ve bu işe girmeye karar verdik. Ama sorarsanız şimdi ki aklım olsa hayatta böyle bir şeye kalkışmazdım. Bu denli maliyetli olacağını bilmiyorduk. Bununla beraber bahsettiğim gibi tecrübe eksikliğimiz de var tabii. Bizim basit olarak gördüğümüz 3 boyutlu bir oyun ya da bir Puzzle oyununun bile ciddi testing (Oyun çıkarılmadan önceki kontrol merkezi) aşamaları var.” dedi.

“Devlet desteği var”

Türkiye’de oyun geliştirmenin avantaj ve dezavantajlı yönlerinden de bahseden Burak Tezateşer, “Bence Türkiye’de oyun geliştirmenin en avantajlı yönü ucuz iş gücü olması. Yurt dışına gittiğimiz de gördük ki, San Francisco’da bizim ayırdığımız bütçelerin 3-4 katı var. Bunun dışında devlet desteği de var tabii. Dezavantaj olarak da şirketlerin tecrübeli elemanları elinde tutaması diyebiliriz. Bu bir oyunun geliştirilme aşamasında en önemli detaylardan biri bence.” şeklinde konuştu.




Haber: Ahmet Turna

Kamera: Emrah Topcu

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder