16 Nisan 2014 Çarşamba

Reklam'dan Oyuna: Emir Arkman

Overdose Caffeine oyun geliştirme şirketinde yaratıcı yönetmenlik görevi yapan Emir Arkman ile Türkiye'deki mobil, konsol ve diğer oyun platformlarının gelişimi hakkında konuştuk.

Oyun sektöründe 7 senedir bulunan Emir Arkman, bu yıllar içerisinde 1 buçuk yıldır aktif olarak çalışıyor. Overdose Caffeine'de yaratıcı yönetmenlik görevini yapan Emir Arkman, oyun sektöründen önce Reklam alanında sanat yönetmenliği görevlerini de yaptı. Biz de oyun sektörüne giriş sürecini kendisinin ağzından dinledik.

"Tecrübeli bir ekibimiz var"
Oyun sektörüne girmeden önce Motomot adlı bir firması olduğunu belirten Arkman, "Motomot adlı bir firmam vardı. Sanatsal ve deneysel birtakım çalışmalar yapıyorduk. The Note adlı bir oyun çıkartmıştık ve arkadaşlarımız bize yeni bir teklif ile geldiler. Tüm bunların ardından Overdose Caffeine'e dahil olduk ve çalışmalarımızı burada sürdürüyoruz." ifadelerini kullandı. Overdose Caffeine'nin mobil oyunculuk sisteminde önemli bir yeri olduğunu vurgulayan Emir Arkman, "Bu firma mobil oyun ve çoklu oyunculuk (Multiplayer) sisteminde oldukça gelişmiş bir firma ve genellikle yurt dışı için çalışıyoruz. Bu yüzden Türkiye'de pek fazla duyulmadı. Mobil oyun sisteminde kendi teknolojisini üreten ve kullanan bir firmayız. Ayrıca, Adobe gibi büyük firmaların da desteğini alıyoruz. Bunların tamamının birleştiği nokta ise genç ve dinamik bir ekibiz ama kendi alanlarımızda hepimiz çok tecrübeliyiz." şeklinde konuştu.

Overdose Caffeine yaratıcı yönetmeni - Emir Arkman
"Mobil oyunlarda daha başarılıyız"
Akıllı telefonların dünya üzerinde göstermiş olduğu gelişim mobil oyun teknolojisini de farklı bir konuma getirdi. Türkiye'de hemen herkesin elinde bir akıllı telefon görmeniz mümkün. İnsanların evde, otobüs yolculuklarında hatta okullarda sıklıkla oyun oynadığına şahit olabilirsiniz. İşte bu durum  mobil oyun teknolojisi adına oyun geliştiren şirketlerin dikkatinden kaçmadı. Emir Arkman da bu sözleri doğrular nitelikte konuştu: Şuanda ismini veremeyeceğim bir proje için çalışıyoruz.Bir Japon firması ile anlaştık ve 10-12 ay sonra bu oyunu mobil olarak çıkartacağız. Tabii bunu yaparken inanılmaz bir gözlem ve insan eğilimini de ele alıyoruz. Anlaşma yaptığımız firma, insanların bir otobüs yolculuğunda hangi oyunu oynadıklarını, otobüsün neresinde daha fazla oynadığını bile araştırıyor. Biz de yapmak istediğimiz her şeyi mobil cihazlara yönelik yapmak istiyoruz çünkü bu alanlarda daha başarılıyız. Fakat şunu da belirtmem lazım diğer oyun platformları olan, konsollara ya da Pc (Personla Computer) 'lere de çıkardığımız oyunları aktarıyoruz.


"Mobil oyun sektöründe ileri seviyelerdeyiz"
 Dünya üzerinde mobil oyun oynayan ülkeler sıralamasında Türkiye ilk sıralarda yer alıyor. Overdose Caffeine'nin yaratıcı yönetmeni Emir Arkman da bu konu ile ilgili, "Mobil oyun için konuşacak olursak dünyada ilk sıralardayız. Mobil üzerinden oyun oynama anlamında inanılmaz bir gelişme kaydettik. Aynı zamanda oyun içinden bir şey satın alarak oyunu oynama anlamında da ilk sıralardayız. Örneğin, bir kullanıcı oyunu oynarken aynı zamanda kendini oyun içinde geliştireceğini savunduğu birtakım setler alıyor. Silah, kıyafet vs. gibi setler alarak hem oyunu geliştiren firma kazanıyor, aynı                       zamanda da oyuncu aktif olarak bir oyunun tüm olanaklarından faydalanıyor." ifadelerini kullandı.

"Konsol için oyun çıkarmak maliyetliydi"

Overdose Caffeine'nin çıkardığı bir oyun - Pocket Fleet
Türkiye'de konsol platformlarında oyun çıkamaması yıllardır tartışılır bir durum. Emir Arkman bu konu ile ilgili, "Konsol platformları çok maliyetliydi. Siz bir oyun çıkarmak için 25 bin Dolar'ı gözden çıkarmak durumundaydınız ya da bir oyunun lisansını almak için 20 bin Dolar harcamanız gerekiyordu. Fakat son yıllarda bu durum değişti. Unity adlı oyun motoru, konsollara daha ucuz bir şekilde oyun geliştirmeye imkan sağlıyor. Bu durum neticesinde Türkiye'de konsol platformu için oyun çıkaran şirket sayılarında artma görebiliriz." dedi.

"İnsanlarla etkileşim halindeyiz"
Çıkardıkları her oyun için oyun oynayan kesimin görüşlerini aldıklarını belirten Arkman sözlerini, "Geliştirdiğimiz her oyun için bizi takip edenlerin görüşlerini dikkate alıyoruz. Bu yüzden de her ay güncelleme yapıyoruz. Bazen bir hata yapabiliyoruz ve kullanıcılarımız bizi uyarıyor. Biz de hatalarımızı telafi ediyoruz ve onların istediği şekilde oyunlarımızı şekillendiriyoruz. Tamamen kullanıcıların isteğine göre de şekillenmiyor. Sonuçta işinde tecrübeli birçok kişi var. Fakat genel itibariyle insanlarla etkileşim halindeyiz diyebilirim." şeklinde bitirdi.



Haber ve Fotoğraflar: Ahmet Turna

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder